Het Witte Huis

Het is raar om te bedenken dat ik een week geleden in de auto zat, op weg naar het onbekende. Het onbekende wat voor mij nu eigenlijk al heel erg normaal aanvoelt. Het is erg gezellig hier, en de collega's zijn ook echt super aardig en gezellig. Het enige wat tegen valt is, het witte huis!

Mijn ouders zullen vast wel aan half Apeldoorn verteld hebben hoe mijn onder komen er uit ziet. Ik ben er helemaal niet trots op, want van buiten is het een mooi wit huisje, maar van binnen is het de varkensstal van boer Piet. Un grand bordelle!

Gister had ik mijn vrije dag, en daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Omdat ik houten luifels heb voor mijn raam blijft het tot in den eeuwigheid donker in mijn kamer. Heerlijk heb ik geslapen tot een uurtje of 10, half 11. Daarna nog maar even lekker wat series gekeken, Laguna Beach, toepasselijk...

Ook wou ik gewoon een douche nemen. Jezelf steeds aan een wastafeltje wassen is ook niets. Beneden mijn appartement zit het sanitair gebouw. Dit is ook 's nachts te merken, wanneer de mensen met tenten in de buurt naar de wc gaan, hoor ik alles... maar dan ook echt alles! Aan de andere kant van de weg staat een nieuw sanitair gebouw. Met echt overheerlijke douchejes. Die met 400 stralen van alle kanten. Ik voelde me als een godin in Frankrijk!

Na mijn overheerlijke douche moest het er toch echt van komen. Mijn appartementje moest schoon worden. Bij Steef, en onze nieuwe collega Tjeerd, heb ik dus een bezem, emmer, mop etc. opgehaald om schoon te maken. Ik moet zeggen, het is nu echt schoon.

Ook heb ik me eens van mijn goede kant laten zien. De receptietent van Vacansoleil was een grote puinzooi. Opslagplek voor een hele boel spullen. Ook spullen van tenten, maar die hebben we dit jaar niet op deze camping. Ik heb helpen sorteren, wat ze niet leuk vonden, want het was mijn vrije dag. Uiteindelijk heb ik nog lekker kunnen eksteren. Heb een paar glazen extra, heb een spiegel en nog een afwastijltje. Jippie!

Vandaag is het Stella's vrije dag. Ook zij wou de boel een beetje schoonmaken. Toen ze een vuilniszak op wou tillen kwam ze erachter dat we nog een paar extra bewoners hadden. Maden! Heel leuk dat die medewerkers lunchen in onze ruimte, maar ze gooien al hun eten in de prullenbak, en legen de prullenbak niet. Nu is alles aan de kant, en fris en fruitig.

Zelf ben ik nog steeds aan het werk als receptioniste. Wat me wel frustreert is het feit dat ik niet zo heel goed frans kan, en wanneer Nathalie uitlegt dat ik het wel kan, als ze langzaam praten, versta ik er nog geen hol van. Dit omdat ze te ‘dure' woorden gebruiken. Dan zeg ik maar: 'Je parle un petit peu de français' en zijn ze weer tevreden.

Nu wil ik nog even mijn moeder heel erg jaloers maken. Mijn moeder wil altijd namelijk al in zo'n golfkarretje rijden. Je weet wel, die je altijd over de camping ziet scheuren... Vandaag moest ik checken waar mensen stonden, en wie dat waren. Dit voor de administratie. Heerlijk, hoefde ik niet te lopen, want ik moest helemaal om het meer heen, en dat is me best een eind.

En mam, morgen. Morgen mag ik de hele dag in dat ding rijden. Jammie! Zie er nu al naar uit!

A tout mes amies!

Reacties

Reacties

Kelly

Alles weer fris en fruitig... ik ben trots op je! ;) en morgen lekker in de golfcar scheuren... Frankrijk kijk uit!!!!!! Laura op pad!!!!!
Leuke blog weer, nu ga ik weer met je kletsen op msn :D dikke kus xxxxxxxx

Kelly

(de party-golf-ka!!!)

Nadia

Laura! Putain! Ik had al jouw vorige berichten nog niet gelezen, heb nu vierkante oogies! Wat een verhalen weer ^^ Het doet me zo denken aan de manier van doen op Ranchisses. De 1e week stage daar vond ik ook niet leuk, daarna begint het feest pas =D Meid, ik ga het allemaal lezen hoeveel lol je gaat hebben.
Bon chance! Bisoux

Dennis je weet

top chickoo!! Ik heb ook zon car het leukste vn alles man:)

siempie

jajo een golfkar loopt die wel op benzine?? :D
ik heb een gazonmaaier 6 pk 2 cilinder bots.. en volgens jou op water...
:D hahahah :D

je hoordt nog van me xx

Frieda van Heijst

Leuke reisverslagen Laura! Het lijkt wel of je al helemaal thuis bent: of je er al veel langer bent dan één week! Wel typisch Hollands hoor, om de boel zo te soppen: je zit wel in Fránkrijk he. Maar ik weet zeker dat ze blij met je zijn!
veel plezier en werk ze!

Joke Sluimer

Hoi Laura. Heb net je verhalen zitten lezen. Hardstikke leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen. Heel veel plezier tijdens je stage!

Danielle

Aaaah ik wil ook in zo'n golfkarretje rijden. Hier hebben we ze ook, alleen mogen wij als stagiaires er niet in rijden. Zooo balen! Kan ook komen omdat ze vorig jaar beetje veel hebben gekloot. Maar volgens mij heb je het wel naar je zin toch?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!