Help, ik woon op een camping

Voor veel mensen klinkt het heerlijk. Vier maanden vertoeven op een camping. Voor andere mensen klinkt het als een hell. En als ik eerlijk mag zijn, is het dat wel een beetje van beide. Waarom? Dat zal ik je uitleggen.

We wonen hier nu met alle Nederlandse stagaires (6), alle Franse stagaires (2) en alle medewerkers, zowel Nederlands als Frans (4) in het ‘woonwagen park'. Dit betekend dat je elkaar negen van de tien keer ziet op een manier zoals je jezelf meestal niet wilt prijs geven.

Van sommige mensen hebben we helemaal geen last als ze thuis zijn. Maar anderen... die kan je soms wel even vertellen dat ze super vervelend zijn en rekening moeten houden dat er andere mensen bij je op het pleintje wonen.

Daarbij komen altijd nog de gasten die denken dat ons woongebied gewoon toegankelijk is voor jan en alle man. Ik lig net naast het paadje waar alle werknemers langs lopen wanneer ze naar receptie willen gaan. Geen probleem. Die mensen ken ik onderhand wel, maar gasten wil ik er liever niet hebben.

Laatst had de hoofdanimator leuk verteld aan gasten dat het een handige tussendoor weg was om naar het voetbalveldje te komen. Met als gevolg, allemaal gillende kinderen die langs mijn raam lopen wanneer ik aan het genieten ben van mijn welverdiende siësta!

Gelukkig ben ik dan ook wel weer zo iemand die gelijk zijn mond opent, en de gasten attendeert dat dit terrein is voor werknemers. Er ging op een gegeven moment zelfs een ‘roddel' over de camping dat er nog een pingpong tafel was... Die is er ook, maar staat op het dakterras van het huis van de baas, naast mijn raam.

Natuurlijk komen er ook nog de momenten voor wanneer je rustig en ontspannen zit te internetten in de bar en gasten je aanspreken. Meestal is het voor niets, kun je het probleem snel oplossen. Maar laatst had ik een tokkie familie, die een leuke camping voor volgend jaar wou weten. Die dacht dat ik wel de hele Vacansoleil brochure uit mijn hoofd kende. Nou, niet dus... We vrije uurtjes.

Afgelopen week was er op het strand vuurwerk. Erg leuk, en gezellig... Samen met een aantal collega's zijn we richting het strand gelopen om daar ‘front-row' de show te bekijken. Ook daar naartoe kwamen we nog mensen tegen die ons vroegen waar ze heen moesten, hoe laat het begon. Je bent nooit vrij.

Als laatst, op deze klaag muur. De kinderen die denken dat ze gebruik van je kunnen maken. Op de camping hebben we een systeem met bandjes. Iedereen van 18 jaar en ouder krijgt een roze bandje, iedereen die jonger is een oranje. Roze bandje betekend dat je alcohol mag drinken. Zonder bandje, verboden!!! En toch proberen er verschillende gasten bij jou drank te bietsen, omdat ze weten dat je van de camping bent. Ik houd mijn reputatie hier liever hoog.

Gelukkig gebeuren er ook nog leuke dingen. Veel gezellige uitjes, naar de bowling, kermis, shoppen, verjaardagsfeestje, bar hangen, genieten van de spa en sauna op de camping. Over de faciliteiten mag ik niet klagen. Alleen over de gasten die zich niet aan de regels kunnen houden.

Vandaag op mijn werk bedacht ik me opeens dat ik pas over 6 weken klaar ben. Dat is nog een hele rit als je nagaat dat de eerste twee zaterdag al vertrekken. Mijn tissues liggen al klaar, helaas. Ik ga er in ieder geval nog een sprankelende tijd van maken met iedereen die nog over blijft.

Quote van de week: Receptie epeleptie! Bagdad, bagdad!!

Reacties

Reacties

Lotte

Heee lau, leuk om weer iets van je te lezen! Die gasten zijn idd niet he relaxed, mss kun je een keer undercover?;) haar kort en zwart verven ofzo. Of geen vacansesoleil shirt aan! Of kennen ze je al zo goed? Je hebt groot gelijk, de mensen erop aan spreken en.. niet vergeten te genieten! Hier gaat alles zn gangetje, vandaag de hele promark leeg geshopt, woensdag in mn nieuwe kamer in enschede klussen en langzaamaan voorbereiden voor lowlands, das donderdag! Nou tot snel, zes weekjes klinkt voor mij iig kort, we wachten met smart! Dikke kussssss take care

Lotte

Heee lau, leuk om weer iets van je te lezen! Die gasten zijn idd niet he relaxed, mss kun je een keer undercover?;) haar kort en zwart verven ofzo. Of geen vacansesoleil shirt aan! Of kennen ze je al zo goed? Je hebt groot gelijk, de mensen erop aan spreken en.. niet vergeten te genieten! Hier gaat alles zn gangetje, vandaag de hele promark leeg geshopt, woensdag in mn nieuwe kamer in enschede klussen en langzaamaan voorbereiden voor lowlands, das donderdag! Nou tot snel, zes weekjes klinkt voor mij iig kort, we wachten met smart! Dikke kussssss take care

lotte

Oeps dubbel hihi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!