Op excursie

Het is alweer een eeuwigheid geleden dat ik wat verteld heb over mijn geweldige stage in dit prachtige 5 sterren resort. Want zo mag ik het nu wel noemen na het zien van een slaapplek van een stel surfdudes en dudets. Veel gedaan afgelopen weken, en veel nieuwe mensen ontmoet. Maar laat ik bij het leuke nieuws beginnen.

Twee weken geleden kwam Johan, de team manager van Vacansoleil, naar mij toe. 'Wil jij nog naar Bidart?', ik antwoorde: 'Ja, we gaan toch volgende week?'. 'Nou ik ga morgen, om 7 uur vertrek ik. Als je wilt mag je mee'. Daar zeg ik natuurlijk geen nee op. Zo gezegd zo gedaan. Om 12 uur arriveerden we op mijn oude stage camping.

Dat was echt het raarste wat ik in tijden heb mee gemaakt. Het leek net of ik in een droom liep. Er was bijna niets veranderd, zelfs de hond van de camping kwam naar me toegerend omdat hij me nog herkende. Gelijk zag ik al wat bekende auto's, ben dus gelijk maar op onderzoek uit gegaan. Angelique, Nathalie, Muriël, Jean-Emanuel. Veel bekende gezichten. Ook mijn naamgenootje Laura werkte er weer.

Maar het fijnste was natuurlijk om mijn eigen vriendje weer te zien. Dat voelde zo goed, en had ik ook even nodig om hem te zien. Maar sowieso allemaal andere gezichten is wel een keer fijn. Ik kan je vertellen dat het niet heel fijn is als je 24 uur per dag dezelfde mensen ziet, en in dezelfde mobil woont. Natuurlijk hebben we ook wel eens lol, maar het heeft zo ook z'n down momenten.

Heerlijk die dag doorgebracht in Biarritz, en nog op mijn oude camping. Iedereen vond het zo fijn om me weer te zien, en kreeg gelijk een aanbod om te solliciteren voor volgend jaar. Ook nog met een oud collega wat gedronken in Biarritz, daarna Thibaut opgehaald van werk en nog gezellig een paar drankjes gedaan. Helaas moest ik de volgende middag al weer naar huis. Wat had ik graag daar willen blijven.

Na het werk doen we allemaal gezellige dingen. Afgelopen vrijdag hadden we de eerste ‘excursie'. We gingen naar een grot die een uurtje hier vandaan lag. Super veel gelachen, een jongen die op de camping stond is ook mee geweest. Erg leuk om een beetje van dat soort dingen in de omgeving te zien. Dan kunnen we ook in receptie zeggen wat leuk is om te doen, en wat niet.

Verder ben ik gister nog wezen windsurfen. Dieuwke kent een jongen die bij ons in de buurt met zijn studenten-windsurf-vereniging ging surfen. We waren uitgenodigd voor een feestje. Dus daar zijn we naar toe geweest. Na het feestje hebben Tessy en ik gevraagd of we ook een keertje een lesje mogen. Dat mocht wel, zo stonden wij gister dus op een afgelegen meertje tussen de wijnvelden te windsurfen.

Daarna hebben we de windsurfers gevraagd of ze anders bij ons op de camping wouden chillen en een douche wouden nemen. Ze leven zelf namelijk gewoon in de open natuur. Niets om mee schoon te maken, of te koken. Echt primitief. Ze hebben elkaar, en hun surfboard. Dat is genoeg. Een erg gezellige dag en avond tot gevolg. Heerlijk.

Ik ben erg blij dat ik hier nu stage loop. Ik krijg super veel verantwoordelijkheid. Zit woensdagmiddag van drie tot zes alleen in receptie. Nederlands, Engels, Frans of Duits, ik kan en mag ze allemaal alleen helpen. Natuurlijk zijn er ook mensen die ik niet altijd begrijp. Maar gelukkig zit andere Laura dan altijd nog achter in de receptie.

De volgende excursie die op het programma staat is die naar Marina, een discotheek met zwembaden en alles erop en eraan. Dat gebeurt vanavond. En morgen willen ze graag naar een waterpark in de zee. Met allemaal opblaas dingen in de zee. Het schijnt er leuk te zijn. Dus dat moeten we dan maar eens gaan bekijken.

Veel ouders van stagiaires zijn ook al op de camping geweest. Erg gezellig, en leuk dat ze ons overal mee naar toe willen nemen. Eten bij de mobil, eten bij de MacDonalds en naar marktjes. En vergeet ik bijna nou ons karting avontuur. Allemaal zulke leuke dingen. Ik kan haast niet voorstellen dat we zoveel doen, en dat ik ook nog werk.

Zaterdag en zondag is het topdrukte. Dan werken we hard. Vergeet ik de tijd, zondag heb ik niet eens tijd om na te denken. Werken om 9 uur, pauze om 12 tot 1. Dan werken tot 6 om half 7 tot half 8/8 uur welkomsborrel en om 9 uur begint onze show alweer. Een heel heen en weer gevlieg die dag. Maar dat heeft ook wel weer zijn charmes.

Ik heb besloten om vandaag mezelf in mijn mobil op te sluiten. Iets voor school te gaan doen, want het is niet altijd vakantie hier. Ook al is het super warm weer buiten. Ik blijf even binnen.

Dikke knuffel vanuit een oververhit Zuid-Frankrijk.

Reacties

Reacties

Paps

Leuk verhaal weer Laura! We misten het al!

Tenslotteke

T is net of ik er zelf zit! Leuk geschreven! Geniet er nog van!!:)

Kelly

Dag oververhit vriendinnetje! ;) ben blij dat je het zo super naar je zin hebt en dat het ook zo leuk was om je oude stageplek weer even te zien!! Blijf lekker genieten want zo te horen vliegt het voorbij! Hele dikke kus!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!