Feestje, ik werk in receptie!

Eindelijk is het moment daar dat ik afscheid kan nemen van de palmbomen, heggen en andere bomen. Zondag heb ik het beste nieuws in tijden gehoord. Ik mag vanaf nu in de receptie werken. Alvast inwerken voor het weekend. Dan wordt het druk, dan zitten alle mobil homes vol.

Maar eerst hadden we vrijdag nog een feestje. De verjaardag van Kim. Ze werd 21 jaar en dat moest natuurlijk groot gevierd worden. Achter haar rug om hebben we daarom een groot feest met veel alcohol en veel leuke en gezellige mensen geregeld. Wat heb ik die dag genoten.

Omdat ze hier niets van mocht weten hebben we maar zo mysterieus mogelijk over gedaan. De avond zelf zat ik al in mijn relax outfit te wachten tot we gingen slapen. Iedereen had ook al gezegd dat ze er eigenlijk geen zin in hadden. Tot we deden alsof er een speciaal telefoontje was gekomen. Kim moest zich klaarmaken en over een uur moest ze zich overgeven aan de andere meiden.

Een uur later gingen we dan ook echt. Op weg naar Canet. Alleen wist Kim dat niet. Met een theedoek op haar hoofd namen we wat extra rondjes op de rotonde. Eenmaal in Canet moest er nog een klein stukje gelopen worden. Ook dat was een hel. Maar eenmaal daar kon het feestje beginnen. Ik heb in tijden niet zo'n gezellige avond gehad.

De volgende morgen was voor velen zwaar. Dit meer omdat Kim ziek was geworden van de drank, Alice moeder Teresa na deed en ik die alles wou bekijken en daardoor nog uit mijn bed viel. Briljant. Ik heb de halve dag in mijn bed gelegen, maar eindelijk had ik de kracht om ook uit mijn bed te komen. En dat was maar goed ook, want de zon scheen heerlijk.

Ook kwamen de laatste twee Nederlanders aan die ons team gaan versterken. Zij kwamen zich voorstellen toen wij in het zwembad waren. Gelijk gezellig een uur gepraat over van alles en nog wat. Ze kwamen ook met het idee om die avond een pizza te gaan eten bij het restaurant op de camping.

Zondag was voor mij ook nog een relax dagje. Heerlijk de hele dag aan het zwembad gelegen. Beetje zonnen, beetje zwemmen en lekker drankjes doen aan de bar. Daar sprak ook de bazin van de camping me aan. Of ik volgende week wou beginnen in receptie. Nou, ik wel hoor. Daar zeg ik geen nee tegen. Gelijk kreeg ik maandag vrij. Dus nog een extra lang weekend!

Na de Pot d'Acuile (welkomsborrel) gingen we door naar Argeles. Daar stond een barbecue te wachten met de jongens die we de week ervoor ontmoet hadden. Erg gezellig en lekker gekletst. Dit keer was ik de bob. Geen alcohol voor mij, waar ik super blij mee was. De avond ervoor zat zeg maar nog in mijn bloed. Daar heb ik ook met de nieuwe meisjes afgesproken om gezellig te gaan snorkelen.

Veel dingen gedaan dus deze week, en tot nu toe erg weinig gewerkt in receptie. Maandag heb ik de hele mobil maar weer schoon gemaakt. Ik weet niet hoe we het doen, maar het is nog steeds een tyfus zooi. Toen ik Loup (spreek je uit als Loe) tegen kwam vroeg hij of ik 5 minuten tijd had. Natuurlijk, altijd.

Een gesprekje in receptie volgde. Omdat ik de welkomsborrel helemaal presenteerde mag ik dat vanaf nu altijd doen, ook alle shows mag ik aankondigen in het Nederlands. Gelijk kreeg ik allerlei dingen die ik moest gaan vertalen. Geen probleem.

Dinsdag begon mijn dag in receptie. In de ochtend ging ik vertalen. Heerlijk om Frans-Engels te vertalen naar normaal Nederlands. In de middag zou ik een uitleg krijgen hoe alles in receptie te werk gaat. Deze kreeg ik pas op het laatst van mijn middag. De rest van de middag heb ik kaartjes van de Hawaii slingers afgeknipt. Ach, het hield me van de straat.
Vrijdag hoef ik pas weer te werken. Dan werken de twee Nederlandse meisjes ook in receptie en krijg ik een hele uitleg. Een groot voordeel is dat ze hier met hetzelfde programma werken als vorig jaar, dus ik weer voor het grootste gedeelte al hoe het werkt.

Voor de rest genieten we nu nog van de rust die er op de camping is. We zijn bezig met de voorbereidingen van de show, de dansjes repeteren en de sketches. En daarna gaan we altijd naar de buur camping om daar een drankje te doen.

Nog een leuk nieuwtje tussen door. Vanaf volgende week ben ik elke week twee gehele dagen na elkaar vrij. Over twee weken kan ik dan eindelijk naar mijn vriendje toe!

Hou je taai daar in het koude Nederland. En voor mijn mede reisgenootjes, jullie ook. Hier is het lekker 33 graden. Ik kom als Nutela Laura thuis!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!