We zijn begonnen

Zondag was het dan zo ver, ik reed samen met mijn ouders het laatste deel naar de camping toe. Heel veel geslapen op de weg er naartoe. Vrij simpel hebben we de camping gevonden, ook omdat mijn ouders gereserveerd hadden en dus een exacte beschrijving hadden gekregen.

Toen ik eenmaal aankwam dachten ze eerste dat ik met mijn ouders op vakantie kwam. Ik moest drie keer uitleggen dat ik echt niet op vakantie hier was, maar voor mijn stage. Toen ze dat doorkregen moest ik wachten op mijn huisgenootjes. Deze waren de hort op, en terecht met dat mooie weer!

Toen ze eenmaal terug waren mocht ik het paleisje bezoeken, helemaal roze van binnen, maar het enige nadeel... ik slaap in de woonkamer, zonder gordijnen. Dus weinig tot geen privacy. Daar komt langzaam verandering in, dat wel. Maar het is wel even wennen.

Het is super gezellig. De meiden uit mijn mobile home zijn net zo gek als dat ik ben. Over enthousiast, maar vooral super gezellig. Ik ben langzaam geïnstalleerd, en ben begonnen met werken.

Zondag voordat we gingen eten kwamen we de baas en bazin nog tegen. Gelijk kreeg ik twee zoenen, en gezellig even gekletst. Zo anders dan mijn bazig vorig jaar. Deze zien eruit alsof ze gewoon van het strand af kwamen, en ook echt met je mee leefden enzo. Zondag zijn we ook gelijk maar even uit geweest. Tja, het moet ook gezellig zijn.

Maandag moest ik me melden bij de receptie. Eerst een uur gewacht op mijn planning, en wat papieren in het frans door moeten nemen, met de regels over de camping. Daarna moest ik dan toch echt werken. Ik zou samen met Alice in de schoonmaak gaan werken. 35 uur maken. Dat betekende ook dat ik dinsdag en woensdag vrij was. Klonk leuker dan het was.

Die zelfde avond kreeg ik nog een andere planning. Samen met Alice werk ik nu op het terrein, haal ik de bladeren van de palmbomen af. Gezellig wel, samen met nog een Nederlandse jongen Nick. Gezelligheid, en ik word onder het werken ook nog lekker bruin. Heerlijk.

Vandaag zijn mijn ouders voor het laatst, dus ben ik met ze uit eten geweest. Morgen in de late ochtend vertrekken ze naar de Ardèche. Om daar nog een paar daagjes vakantie te vieren. Alle nederlandse meiden zijn nu uit eten met andere stagaires van Pré Catalain. Die zitten in de buurt, misschien dat ik zo nog naar ze toe ga.

Voor nu is het over. Mijn bruine tainte komt al lekker tevoorschijn. Het zwembad is heerlijk en het weer is ook super! Ik mis holland een beetje. Maar de stroopwafels, drop en Nederlandse gezelligheid maakt veel goed!

Bisous!

Reacties

Reacties

alma westerhof

Hoi laura op stage, wij wensen jou en de anderen een hele fijne en leuke tijd in toreilles plage toe. Wij hebben het goed in largentiere.
Veel liefs en een dikke bisous,
Paps en mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!