De nachten zijn lang

In de nacht gebeurt het hier allemaal. We hebben de meeste lol wanneer de zon onder is. Alle Engelsen waarmee ik omga nodigen me dan uit bij hun mobil home om een drankje te doen, of een spelletje. Geweldig!

Vorig jaar ben ik in contact gekomen met een spel, een geweldig spel. Jungle speed. Een kaartspel met verschillende kaarten, en een totem in het midden. Elke speler draait omstebeurte de kaarten om. Wanneer er exact hetzelfde figuurtje op tafel ligt moet je proberen de totem te pakken te krijgen. Dit spel heb ik aan de Engelsen uitgelget. Ze vonden het geweldig.

Dit spel was gloed nieuw toen ik het kocht. Ik denk voordat ik hier kwam, maar 1 keer mee gespeeld. Nu zijn de kaarten versleten, echt mee gespeeld dus! Ook speelden we veel andere spelletjes, drink spelletjes, en raad spelletjes. Eentje spande er wel echt de kroon. Het raden van namen in 3 verschillende rondes. De eerste ronde: Omschrijven van de naam, de tweede ronde: een woord gebruiken en de laatste ronde was het uitbeelden van de naam. Wat een lol dat we hadden.

Eergister waren we het een beetje zat, al die spelletjes. De Engelsen hadden wat anders bedacht. Planking, het zo stil mogelijk liggen (als een plank) op de meest rare plekken. We zijn op een camping, genoeg rare en aparte plekken te vinden dacht ik zo. Alles moest eraan geloven. Kinderboerderij, sportveld, bar, funstation, speeltoestellen. Alles maar dan ook echt alles. Zelfs onze recepties! Briljant

Nadat we klaar we genoeg hadden van het planken hadden we een nieuw idee. Iets wat ik eigenlijk het hele seizoen al wou doen, maar wat zwaar verboden is! Het zwemmen in het zwembad midden in de nacht, of in ieder geval in de avond!

Het overdekte zwembad aan de overkant van de weg is verwarmd en omdat ik hem elke dag afsluit weet ik ook hoe ik hem moet openen. Rond 11 uur gingen we als een spion richting het zwembad, heel stilletjes. Snel over de muur heen en rennen! Helemaal in het hoekje had ik de koepel van het zwembad een klein beetje open gedaan. We konden er net onder door. Daar waren we dan, met z'n 6en, midden in de nacht pikke donker. Duiken! Heerlijk.

Nu klinkt het alsof ik iets zwaars illegaals heb gedaan. Natuurlijk heb ik hier wel eerst een soort van toestemming voor gevraagd. Lichtelijk mijn ‘baas' gechanteerd. 'Jij gaat vissen onder werktijd, dan mag ik ook eens wat doen wat eigenlijk niet mag... Zwemmen midden in de nacht!'. Aangezien hij mijn leeftijd is begrijpt hij mij heel goed. 'Als je maar stil bent!!'. TOESTEMMING IN DE POCKET!

Tegen deze zelfde baas heb ik ook een potje getennist. Al het gehele hoogseizoen zit hij aan mijn hoofd te zeuren dat we een potje moeten tennissen. Steeds kwam het er maar niet van. Tot deze week. Om 10 uur in de morgen was het zo ver, op aandringen van z'n oma gingen wij een wedstrijdje spelen.

Ja hoor, om 10 uur stond hij daar, in te serveren. Het ging nu echt gebeuren. Na even ingespeeld te hebben gingen we beginnen. Al snel kwam z'n oma een kijkje nemen met vrienden van haar. Je zag in haar ogen hoe trots ze was op haar kleinzoon. Elke keer als hij een mooie bal sloeg was ze trots aan het klappen. De eerste set ging al snel verloren. 6-0 Jean-Emmanuel. De tweede set kwam ik meer in mijn spel.

Ik was geheel verrast toen ook de moeder van J-E een kijkje kwam nemen. Dit was geheel in mijn voordeel! Eerste game voor mij. Vriendelijk bedankte ik haar. Jean-Emmanuel schreeuwde iets tegen z'n moeder, en die draaide gelijk om. Haha! Zo herkenbaar. Helaas was dat mijn enige gewonnen game. Daarna ging het alleen maar berg afwaarts. Thibaut nam het van mij over. Ook zij hebben even een balletje geslagen. Onder luid applaus van de oma van J-E.

De middag moest ik werken in receptie, Madamme Dumont kwam naar mij toe, en zei dat ik zo goed tennis speelde, en dat ik me er niets van moest aantrekken dat ik verloren had, dit omdat hij op een tennisschool in Barcelona had gezeten. Wel voor 2 maanden, dit omdat hij te agressief was, en elke week wel een racket kapot sloeg!

Dat was dat. Nog 1 week te gaan. Dan is het gebeurd, het seizoen zit er dan op! We zijn al druk bezig om alles voor te bereiden op het einde. Alle mobilhomes sluiten we af van elektriciteit, de dekens gaan in de was. De kussens worden vervangen. Er komt meer bij kijken dan je denkt.

Over 2 weken ben ik thuis, heb ik een feestje en gaat het gewone leven weer beginnen. Ik heb er zin in! Zie jullie allemaal snel. Vrijdag 23 september 18:01 kom ik aan op Rotterdam Centraal (als ik geen vertraging heb!) Tot snel!

Reacties

Reacties

Kelly

Wat een leuke blog! En dat namenspel, ik ken het ook dankzij de authentieke wijsheden uit het pittoreske Twello! Haha kunnen we wel doen als je weer thuis bent. Geniet nog even van de laatste weekjes!

hannah

Goh.. Wat een leuk spel ! Bedank mij maar ;) .. Haha, mooi dat je t zo fijn heb Lau. Tot heel snel. Geniet er nog maar van! Dikke kus..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!