Times flies when you’re having fun

Toen ze tegen me zeiden dat ik voor 4 maanden naar het buitenland zou gaan, zag ik er in eerste instantie erg tegen op. Zo lang je vrienden en familie missen, dat vond ik maar niets. Nu ik hier eenmaal ben heb ik niet eens door hoe hard te tijd wel niet gaat. Je vergeet het gewoon.

Je merkt dat het eind van het seizoen eraan zit te komen. Mensen hebben meer vrije dagen, gaan er meer op uit omdat ze de camping nu zo'n beetje zat zijn. Mensen beginnen ook steeds meer te praten over wat ze het eerste willen doen als ze thuis zijn, hoe ze naar huis gaan, en wat ze het meest missen. Het is pijnlijk om daar over a te denken.

Maar voor nu is het nog genieten geblazen, zeker met het feit dat het zomer is, en in de zomer hier alles gebeurt. Thibaut en ik hadden het er over. We mogen dan wel bijna elke avond bij elkaar zijn, maar we hebben wel veel feestjes gezien. Er is een ander stel op de camping, die hangen liever de hele dag in hun nest. Ook niet echt gezellig.

Afgelopen zaterdag zouden we na mijn werk, ik werkte tot 8 uur, naar Spanje gaan. Daar was, heb ik me laten vertellen, het wk vuurwerk. Of iets in die richting. Zoveel vuurwerk, dat kun je je niet voorstellen. We zouden met het andere stel gaan, en met nog een paar andere mensen. Maar je raad het al. Het ging niet door. Het stelletje moest nog douchen en alles, en de andere mensen waren moe. Wat wij dus maar hebben gedaan. Terug naar huis, en daar maar er een leuke avond van maken.

Zondag wouden we eens met zn allen wat doen. Naast het huis van Thibaut was kleiduif schieten, maar dan op z'n frans. Dit was er vanwege de fêtes de Bassussary. De organisatie gebruikte elektriciteit van het huis van Thibaut. Dat betekende, iedereen die in dat huis woonde, plus de vrienden, mochten gratis wat komen drinken. Erg gezellig kan ik je zeggen.

Eigenlijk zouden we met een hele groep gaan, maar natuurlijk waren er weer een paar party-poopers. Ze bleven liever op de camping. Goed, na een paar biertjes in het huis, op naar Bassussary zelf. Dit was echt geweldig. Ze waren op een plein allemaal traditionele dansen aan het dansen. Echt geweldig om te zien. En op de franse manier, de botsautotjes waren gelegen net naast het kerkhof. Apart kan ik je vertellen.

De avond in Bassussary was eerder afgelopen dat ik had verwacht. Rond 1en gingen we weer terug naar huis. Dit omdat 3 van de 4 jongens echt gewoon niet meer recht konden lopen. Eenmaal thuis hebben we daar het feestje nog maar voort gezet. Samen met Thibauts huisgenootjes nog verschillende spelletjes gedaan, en daarna hups, Karaoke!

Maandag was ik vrij, zoals gewoonlijk. Heerlijk genoten van het lekkere weer. Thibaut moest werken, dus we zijn extra vroeg naar de camping gegaan om nog te genieten van het wellness zwembad. Heerlijk kan ik je zeggen. Mijn avond was nog niet gevuld. Al snel kreeg ik een smsje van James, hij was op het strand, of ik ook zou komen met meer mensen van de camping.

Na wat overleg zijn we met 7 man naar het strand van Bidart geweest en hebben aan het strand in een restaurantje wat gegeten. Dit was het goedkoopste restaurant wat ik ooit heb gezien. Ik heb in totaal 12,50 betaald voor 2 glazen wijn en een drie gangen menu. En het was nog lekker ook. Met de taxi gingen we terug naar de camping. Daar hebben we de bar onveilig gemaakt met een spel wat in Frankrijk heel populair is, en ik in Nederland heb gekocht. Jungle Speed. Geweldig.

Deze week is de laatste week voor veel mensen. Volgende week woensdag is het afgelopen met het hoogseizoen. Dan kan men weer gratis gebruik maken van het wellness zwembad, hebben wij geen gratis bus meer, maar het ergste vind ik zelf: is de bar niet meer open. Thibaut werkt dan in restaurant, alleen. Omdat alle seizoenswerkers weg zijn, en Audrey die hier ook vast werkte.

Ik zie er naar uit wat nog allemaal gaat komen, maar ben ook bang voor het feit wat er gaat komen. Dit omdat ik weet dat veel van mijn vrienden die ik hier heb gemaakt al heel vroeg weggaan. Ik ben over 2 weken helemaal alleen met David in het Witte huis, dit omdat iedereen klaar is. Gek om te bedenken. Dit betekend dat ik aan het eind van het seizoen hier het langst heb gewoond.

Ik wil naar huis, gewoon omdat ik mijn eigen omgeving mis, omdat ik wil weten wat er allemaal is veranderd in Apeldoorn, omdat ik wil weten hoe mijn vrienden zijn veranderd. Gewoon omdat ik een knuffel van echt bekende mis.

Ps: Wat ik nog het meeste mis is een bord nasi. Pap? Vrijdag 23 september?

Reacties

Reacties

Lotte

Leuk stukje Laura, ik hoop dat ik je, als echte bekende, die dikke knuffel mag geven!

Tenslotteke

Weer leuk geschreven Lau!!:D Begrijpelijk dat het een dubbel gevoel geeft, zo'n einde van een stage! Have fun de laatste weekjes!!

Tot de 24ste:D xxxxxxxx

Tenslotteke

haha, nou maar goed dat ik 'tenslotteke' op geschreven had, anders zou er twee keer Lotte gestaan hebben! Wat een toeval andere Lotte ;)

Kelly

Ik ben blij dat je daar zo lekker aan het genieten bent die laatste weken!! Maar je hoeft niet bang te zijn dat wij veranderd zijn hoor! (alleen tenslotteke-Lotte heeft nu een groene hanekam en een neus-ring! En ik ben moslima geworden en loop voortaan in een mooie flatterende burka! Maar verder zijn we in ons hart nog precies hetzelfde hoor!) ;) xxxx

Tenslotteke

Waarom krijg ik zo'n onflatteus uiterlijk?:( En deze verschijning vertoon ik alleen aan Kelly hoor, om een beetje te stangen (dit soort vertoningen mogen namelijk niet in haar geloof). Samen met Ben ben ik meer hippies geworden, mijn haar reikt inmiddels tot m'n knieholtes. En we hebben een gitaar! Toeren we t hele land mee rond. Dan vraag ik wel altijd om Kelly's burqa's, die flapperen zo mooi in de wind...

Kelly

Hahaha, dat van de gitaar is dus wel echt waar!!! ;) alleen blijven hun tours nu nog beperkt tot het clubhuis! Waar jij een mooi welkomstconcertje kan krijgen Lau ;)

Lindy Pindy poepchinees

Lau, leuk stukje weer hoor. helemaal TOP!
Ik wil die nasi ook wel voor je maken.
Maak ik verder geen probleem van.
Hele SIKke en dikke kus!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!