Alles valt in het water.

Het heeft hier de afgelopen dagen niet geregend, maar gehoosd. Ik heb nog nooit zoveel regen in Frankrijk in mijn leven gezien. Misschien in Nederland ook nog niet eens zoveel. Weinig werk in receptie, weinig werk in de bar, weinig werk in het restaurant. Totdat...

De camping wordt gedeeld door aan de ene kant de weg, en aan de andere kant een klein riviertje. De Ruisseau. Dit riviertje is de scheiding tussen de Mobil homes en de campingplekken, ook bevind zich achter het riviertje de beneden bar, het zwembad, de speeltuin en de kinderboerderij. Door de hoeveelheid regen steeg de rivier, en hij bleef maar stijgen.

Maandag was het de eerste werkdag voor mij van de week. In mijn werk t-shirt op naar de receptie. Halverwege de trap toch nog maar een vest meegenomen, omdat het zo regende. Later kwam het met bakken uit de hemel. Wanneer het regent is er eigenlijk niet veel te doen in receptie. Er komen mensen wat foldertjes halen, of ze vragen naar binnen activiteiten.

Na het werk heb ik mezelf getrakteerd op een pizza, lekker bij het restaurant aan de bar gezeten, gekletst met de mensen. Later mijn restje van mijn pizza maar gaan brengen naar Thibaut, die werkte in de bar. Nouja, hij zat achter de bar een spelletje poker te spelen op zijn telefoon. Er was helemaal niemand.

Toen ik weer terug naar mijn kamer wou om mijn was op te vouwen viel opeens het licht uit. Mijn eerste reactie. PUTAIN! Mijn huisgenootje die dinsdag vrij was zei dat dit al de hele dag zo ging. Wel elektriciteit, geen elektriciteit. Dan maar gedwongen terug naar de bar. Ik was helemaal woest, hoe kunnen ze het nou maken, ons geen elektriciteit geven, daar gaat mijn vlees en andere dingen in mijn koelkast en vriezer.

In de bar waren meer mensen die zonder elektriciteit zaten, dan maar drinken. Het zou eigenlijk Madison night zijn, het speciale franse dansje. Maar er waren te veel mensen in de bar, te weinig ruimte om te dansen. Dit viel dus in het water. En de mensen wouden geen Quiz spelen. Dan dus alleen maar heerlijke muziek, en veel alcohol. Thibaut vertelde me trots dat toen hij om 18.00 uur ging werken er nog maar een omzet was van 40 euro, toen hij klaar was met werken had hij 700 euro gemaakt. Hoppa.

Omdat ik geen elektriciteit had heb ik mijn nacht doorgebracht in Thibauts huis, heerlijk rustig zonder schreeuwende kinderen om 10 uur in de morgen. De volgende morgen werd ik dus ook heerlijk wakker, rustig en kalm. Totdat we een smsje kregen. 'Goed dat jullie niet op de camping waren vannacht, ik ben om 5 uur geëvacueerd!!!!'.

Het water was zo veel gestegen dat het alarm af ging, iedereen in de tenten moesten evacueren. Ik heb nog nooit zo'n bende gezien qua caravans op 1 plek. Daarbij moest ook de beneden bar leeg worden gehaald, alle koelkasten eruit, alles maar dan ook alles. De zoon van de baas was de hele nacht op geweest, ik kan je zeggen. Die zag er niet meer appetijtelijk uit de volgende morgen.

Veel geregel gaf het met zich mee. Niet normaal. Mensen wouden gewoon op de camping blijven, maar het hele beneden terrein was afgezet, geen campingplaats meer open. Sommige mensen konden we voor een paar nachten een Mobil Home aanbieden, maar meer konden we ook niet doen.

De hele dag vreesden we voor het ergste, het bleef maar regenen, regen en nog eens regenen. Zolang de rivier maar niet overstroomde, want dan zouden we alles moeten schoonmaken, echt alles, bar zwembad, terrein, speeltoestellen.

Gelukkig, de dag erna was het water al weer flink gedaald, iedereen die wou kon weer terug naar hun camping plek. Het was me een belevenis, iets wat je echt een keer mee gemaakt moet hebben. Wel was er veel modder, heel veel modder. Heb nog nooit zoveel auto's uit de modder geduwd.

De zon begon net op tijd weer te schijnen. Woensdag begonnen de Fêtes de Bayonne. Een geweldige ervaring. Morgen avond ga ik weer. Mijn volgende blog zal ik hier meer over schrijven, want het is me een blog waard!

Hou je haaks in Nederland!

Ps: Bedankt alle lieve mensen die me een kaartje hebben gestuurd, mijn muur begint al aardig vol te raken! Eindelijk decoratie, met lieve woorden!!

Reacties

Reacties

Kelly

Jeeeetje wat een verhaal haha!! Wees trouwens idd maar blij dat jij niet om 5 uur s nachts al autos uit de modder moest gaan duwen ;) het is misschien niet helemaal wat je verwacht op een camping in zomers Frankrijk, een overstromingsgevaar-evacuatie :p, maar je hebt er weer een leerzame ervaring bij zullen we maar zeggen!;) droog lekker op in het zonnetje!!!! Xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!