Dagen zijn kort, de nachten zijn lang.

Wat een drukte hier op de camping, wat een mensen. Het seizoen is voor ons deze week echt geopend. Zoals ook in Nederland, is het hier in Frankrijk een kort weekje vakantie. Voor veel mensen de gelegenheid om op vakantie te gaan.

Het golfkarretje draait op volle toeren. Alle plekken van de camping weet ik eigenlijk te vinden zonder kaart. Hoe fijn is dat. We hebben er nu twee, golfkarretjes. En dat is ook wel nodig. We hadden ruim 50 aankomsten donderdag. Was echt niet te doen.

We zijn nu ook met z'n 6en op de receptie. Maar oh, het werk wordt er niet veel sneller op. Een van de nieuwe meisjes werkt gewoon zo traag, wil de telefoon niet aannemen. Het is ongelofelijk. Ik zou het allemaal wel willen doen, telefoon aannemen, mensen goed en vriendelijk te woord staan. Maar de helft van de mensen begrijp ik gewoon niet.

Zaterdag heb ik wel mijn eerste eigen reservering gedaan! Hiep-hoi! Er was een man en een vrouw die in hun engels aan het meisje wat geen engels spreekt uit te leggen dat ze hier wel een weekje zouden willen staan. Gelijk werden de mensen doorverwezen naar mij. Hoe grappig is het, om Nederlanders te zien stuikellen over de Engelse taal. 'Volgens mij spreken jullie ook gewoon Nederlands'. Een diepe zucht slaakte er bij de man.

Elke avond is er wel wat hier te doen. Na het eten met Steef, wat de ene keer beter lukt dan de andere keer, vertrekken we naar een van de twee bars op de camping. Erg gezellig elke avond, maar het enige nadeel. De volgende morgen gaat wel mn wekker weer om 8.15. Werken.

Zondag ochtend was een hell. De vakantie zat er voor veel mensen op 106 mensen vertrokken. En dat allemaal tussen 9 en 10. Ik was kapot. Heb nog nooit zoveel Mobils in een uur van binnen gezien, en nog nooit zoveel gelopen. Toen ik rond 11 uur terug kwam in de receptie vroeg de oma van de camping 'Meisje, ben je moe?' Ik zo: 'Redelijk, ik loop heel wat af'... Die vrouw is geweldig. Heel lief zei ze dat ik ook zo hard werkte, en ook al zo goed Frans sprak. How sweet.

Vandaag is mijn vrije dag. Maar helaas geen uitslapen voor mij. Dit omdat vandaag mijn stagebegeleider komt, maar ik heb geen idee hoe laat hij op de camping is. Om alle drama maar voor te zijn, heb ik mijn wekker gezet op 9 uur. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Nathalie is er vandaag niet, dus Mathilde neemt het gesprek over. En morgen heb ik mijn eerste maandelijkse overleg. Ik ben echt benieuwd wat ze van me vinden.

Ik ga genieten hier, en niet te veel feestjes vieren in Nederland. Dan zal ik me hier ook minderen!

Reacties

Reacties

Nienke

Hee meisie,
Klinkt goed allemaal. Volgens mij begin je je draai wel te vinden ondertussen..
Wel gezellig dat het zo druk is op de camping.
Succes vandaag met je stagebegeleider!
En wat ze ook zeggen morgen.. Ik vind je in ieder geval een topper!!
Liefs

Kelly

Heee harde franse werker!! Wat een drukte, wat een zwoegen! Maar gelukkig ook wat een feestjes!;) ik ben blij dat het zo goed gaat en dat alle taalbarrieres aan het vervagen zijn.;) ik ben erg benieuwd of je straks nog animatie mag doen! Ik hoop het voor de camping, anders missen ze echt iets! :p succes met je overleg en tot de volgende blog!!! Xxxxxxx

Dennis

Chick! stephane is wel tof! we hebben een goeie begeleider hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!