Zon, Zee en Strand… en Receptie

Ik ben nog een week weg, maar heb al zoveel gedaan. Het is bijna ongelofelijk zoveel! Ik zal beginnen waar ik geëindigd ben. Mijn ouders gingen weg...


Met de dropjes die ik van mijn oma had gekregen liep ik naar de uithoek van de camping. Hier staan alle Engelsen. Rob, James, Paul, Vicky, Laura en Sophie. Na nog even gekletst te hebben ben ik maar terug gegaan naar mijn kamertje. Het was wel mooi geweest voor vandaag. De dag erop gewoon weer werken.

Kwart over 8 gaat elke werkdag mijn wekkertje. Ook al is het zondag. Eigenlijk was het best een productieve dag. De morgen vloog om, ben nog bezig geweest om het instructieboekje te vertalen, uit te printen en weer op andere computers te zetten. Daarna heb ik gevraagd of een van de Engelse touroperators er naar wou kijken. Heel lief heeft ze dat gedaan. En van een tekst van ruim 6 pagina's had ze maar 11 opmerkingen, ze gaf me zelfs een compliment!

Tussen de middag vroeg Steef of ik met hem mee ging ergens een broodje eten. Na een lekkere paninni gegeten te hebben kwam Steef er achter dat hij gewoon nog vieze was in zijn auto had zitten. Deze dus maar in de machine gegooid. Dit duurde alleen 20 minuten. Maar wat het mooie is aan Bidart, bijna achter elke huis kan je de zee zien. Zo ook hier. Heerlijk bij de zee gezeten.

Just in time was ik weer op de camping. Van Nathalie kregen we verschillende taken voor maandag. Zij was dan vrij, en wij moesten als 3 stagiaires het zelf maar zien op te lossen. Ik zou met de ‘bedrijfs' auto naar het postkantoor moeten rijden. Afwachten dus of ik dat zou vinden.

's Avonds heb ik gekookt voor Steef. Spaghetti Bolognaise, jammie jammie! Samen nog even onder het eten een filmpje gekeken en heb hem nog helpen invullen van een formulier. Is nog behoorlijk lastig, omdat hij weinig Frans spreekt. De zelfde avond zijn we nog naar de Franse jongens geweest. Laurent en Jeremie. Briljante gasten. Alleen al omdat ze proberen Engels te spreken. En mij als tolk proberen te gebruiken. Maar zo goed spreek ik ook geen Frans!!

Maandag was aangebroken. Met de 2 andere meiden van de receptie hadden we afgesproken om in onze middag pauze, (wat hou ik van die siësta!) lekker in het wellness center te gaan zwemmen. De hele morgen hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Aftellen totdat we gingen zwemmen. Toen het eindelijk tijd was hebben we heerlijk in het water liggen dobberen en heerlijk nog even een uiltje geknapt in de zon. Ik weet niet hoe, maar ik verbrand gewoon nu nog. Ik dacht eigenlijk dat ik niet bruiner meer kon worden. Wees voorbereid mensen in Nederland!!

In de middag zou ik dan mijn tripje hebben naar het postkantoor. Helaas, dit tripje ging aan mijn neus voorbij. De baas van de camping ging ook richting het postkantoor. Daar ging mijn tripje. Wat eigenlijk ook heel stom is, ik heb me nooit officieel voorgesteld. Volgensmij heeft hij er niet zo'n probleem mee. In de morgen geeft hij me wel een stevige handdruk en mijn hulp waardeert hij ook. Hij noemt me zelfs bij mijn naam.

Halverwege de middag kwam Steef weer verstrooid binnen. Vacansoleil had hem al meerdere malen gebeld, ook met het nieuws dat hij voor even versterking zou krijgen. Ik kreeg een sleutel toegeworpen, of ik die bij me wou houden, dan kon hij hem bij mij ophalen. Ik loop nog als enige in vacansoleil kleding rond, dus ben goed zichtbaar.

Het was voor mij dus alleen nog maar wachten op die jongen, Tjeerd, dachten wij. Dat wachten werd zelfs zo erg dat we 3-op-een-rij en galgje aan het doen waren. Behoorlijk erg, al zeg ik het zelf. Ik heb wel mee gekeken met Mathilde, zij heeft wat reserveringen gedaan. Voor mijn gevoel doen ze het heel vreemd. De computer maakt een planning, maar zelf hebben ze ook nog een papieren planning achter de balie. Krom, als je het aan mij vraagt.

Na sluitingstijd zat Steef naast een van de honden op de trap te wachten. Samen met hem heb ik nog even gewacht op de jongen van Vacansoleil. Op een gegeven moment werden we het wachten wel zat. Heb me even lekker omgekleed en we zijn een rondje gaan rijden. Even van de camping af. Eerst naar Biarritz, daar hebben we z'n auto op een stoep gekwakt en hebben we een ijsje op het strand gegeten. Wat een luxe daar zeg! Ik wil daar nog wel een keertje op een vrije dag rond slenteren. Uiteindelijk zijn we naar het zuiden gereden, naar St. Jean de Luz, om lekker te eten.

Morgen heb ik mijn eerste dagje vrij. Eens kijken hoe ik die door ga brengen. Eerst maar eens op zoek naar die nieuwe jongen van Vacansoleil. Daarna maar eens lekker bakken bij het zwembad. Maar wat voor op staat... UITSLAPEN!

Beaucoup des bisoux!

Ps: Lieve vriendinnetjes, ik heb nog niet in jullie fotoalbums gekeken. Heb er bruudweg nog geen tijd voor gehad. Komt morgen was goed!!

Reacties

Reacties

Kelly

Laurieeee!!! Wat een leuk verhaal weer :D je gaat nu al overal lekker naartoe voor ijsjes en eten.... wat een luxe zeg jeetje! ;) heerlijk!! ook fijn dat je nu al coole matties gemaakt hebt daar! (H) je verhalen zijn superleuk, ga zo door! En dat van de fotoalbums geeft niet, je mag het wel verspreiden over de komende tijd hoor! ;) elke week 1 bladzijde hahaha! Geniet lekker van de zee (jaloers!!) en het zwemmen (jaloers!!) en de panini's en ijsjes in de zon (jaloers!!)! dikke kus van je vriendinnetje!

Lotte

Mooie verhalen, leuk om te lezen, ik mis je, take care! x

Mardelaine

Lieve lau,

Zo te horen heb je het heel erg na je zin! Vind ik fijn om te horen! Het foto boek loopt niet weg;-)
Hoop dat je lekker genoten hebt van je dat off!
Hier gaat het gewoon door, afstudeerdag is bijna bekend. Whaaaaa.. Spannend!
Have fun over there Sweetheart!

Love you

Cheryl

Schat, wat leuk om te horen dat je het al zo naar je zin hebt, meteen contact met iedereen! njaa logisch ze vinden jou vast net zo te gek als dt wij dat vinde;)
Ik had nog een whatsapp berichtje gestuurd vorige week en gewone sms, maar volgens mij komt et allemaal niet aan:P dus bij deze nog even een berichtje. Uiteraard ben ik een van je trouwe volgers.. hopelijk mag je over 2 weken ook eindelijk x weg bij de receptie en op na et andere werk.. Have fun nog! en ik hoop je snel te spreken als dat internet een beetje opschiet..

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!